ΛΑΚΕΔΑΙΜΩΝ - Η φανταστική απεικόνιση φιλοτεχνήθηκε από την Ιωάννα Κλίτσα .
Παρατηρούμε την μοναδική πυραμιδική δομή της πόλης : στην κορυφή δεσπόζουν οι ναοί και οι τάφοι των ηρώων , από κάτω τα ανάκτορα των βασιλέων και στο τρίτο διάζωμα οι κατοικίες . Το όρος πίσω από την πόλη είναι ο ιστορικός Ταΰγετος με την περίφημη πυραμίδα σε μία από τις κορυφές του ! ΜΙΝΥΕΣ ΟΙ ΑΤΛΑΝΤΕΣ . Αν ανατρέξετε , σε προηγούμενο θέμα μας ΜΙΝΥΕΣ ΟΙ ΑΤΛΑΝΤΕΣ , θα διαπιστώσετε τις καταπληκτικές ομοιότητες της πόλεως της Ατλαντίδας , με την πόλη της Λακεδαίμονος στην σημερινή Πελλάνα κατά τον αρχαιολόγο Θ.Σπυρόπουλο . Η πόλη της Λακεδαίμονος του Μενελάου και της Ωραίας Ελένης , περιεβάλετο από νερό και ήταν έργο των αρχαίων Μινύων , οι μοναδικοί εξειδικευμένοι Έλληνες , της αρχαιότητος . Στο Μινύες οι Άτλαντες μιλάμε διεξοδικά για τους Μινύες , που ήταν Αιολείς , με έδρα τον Ορχομενό και την λίμνη Κοπαϊδα , αλλά με πεδίο δράσης την ΙΩΛΚΟ . Έδρασαν με την Αργοναυτική εκστρατεία , έφτασαν μέχρι την Αίγυπτο και πιθανώς ταυτίζονται ή συνεργάζονται στενά με τους Μινωίτες της Κρήτης . Έλαβαν μέρος στον Τρωικό Πόλεμο αλλά στο τέλος αναμίχθηκαν με τους Θεσσαλούς και αφομοιώθηκαν .
Η δομή της πόλης , είναι όμοια με την πόλη της Ατλαντίδας όπου και εκεί στο κέντρο της Ατλαντίδας τοποθετούσαν τον ναό του Ποσειδώνος . Στον αμέσως επόμενο κύκλο τοποθετούσαν τα ανάκτορα των βασιλέων και στους εξωτερικούς κύκλους την πόλη και τον λαό . Οι κάτοικοί της ήταν Αχαιοί και Δωριείς . Η λέξη Λακεδαίμων είναι σύνθετη ,από το λακ (λίμνη) και το δαίμων . Εφόσον η Λακεδαίμων είναι υπαρκτή από το 2700 πΧ άρα και η ρίζα λακ είναι ελληνική και πανάρχαια . Από αυτήν προέκυψαν το αγγλικό λεικ (lake) και το γαλλικό λακ (lac) . Η λέξη δαίμων σημαίνει τύχη , θεός κλπ . Από την ρίζα λακ , στα ελληνικά έχουμε τις λέξεις λακίς , λάκος και λάκκος , που σημαίνει και λίμνη εντός της οποίας ζουν υδρόβια πτηνά.
Οι τάφοι βρίσκονται και αυτοί στο πιο υψηλό σημείο , στην κορυφή της Ακρόπολης , σαν να κυριαρχούν στην πόλη και να την προστατεύουν . Αυτό καταδεικνύει την μεγάλη τιμή στους νεκρούς περισσότερο από τους ζωντανούς . Στην κορυφή του λόφου βρέθηκε ένα χρυσό κόσμημα που φέρει ένα πεντάκτινο αστέρι . Τα αστέρια αυτά καταδεικνύουν Σειριακή λατρεία , όπου και αν βρέθηκαν . Κρήτη , Μακεδονία κλπ. ΜΙΝΥΕΣ λοιπόν , οι μεγαλύτεροι τεχνοκράτες της αρχαιότητος είναι οι Δωριείς , κατά τον κύριο Σπυρόπουλο. Ο Θουκιδίδης έκανε την διάκριση μεταξύ των Δωριέων και των Ηρακλειδών . Ποίοι όμως οι Ηρακλείδες ; Οι Ηρακλείδες είναι αυτοί που κατέστρεψαν τον Μυκηναϊκό Πολιτισμό . Είναι και αυτοί ΜΙΝΥΕΣ. Από τους ΜΙΝΥΕΣ άλλοι υπόταχτηκαν και αυτοί είναι οι Δωριείς και άλλοι αποδήμησαν και αυτοί είναι οι Ηρακλείδες . Βέβαια πρόκειται για το ίδιο φύλο , που διαχωρίστηκε με βάση την στάση απέναντι στην Μυκηναϊκή κατοχή . Οι Ηρακλείδες ποτέ δεν έπαψαν να επιδιώκουν την επιστροφή τους στην πατρίδα. Επιστροφή των Ηρακλειδών . Ξαναγύρισαν απαιτώντας αυτό που τους είχαν στερήσει οι Μυκηναίοι. Πού γύρισαν αυτοί οι Ηρακλείδες ; Στην Σπάρτη ; Η Σπάρτη δεν υπήρχε τότε ... Οι Ηρακλείδες ως υπεύθυνοι της καταστροφής του Μυκηναϊκού πολιτισμού , εισέβαλαν στην Ελλάδα το 1200 πΧ , οπότε και έγινε η εισβολή . Η Σπάρτη όπως είπαμε δεν υπήρχε το 1200 πΧ . Γύρισαν λοιπόν στην Λακεδαίμονα .
Όταν ο ΜΙΝΥΑΚΟΣ πολιτισμός καταστράφηκε , πιθανά το 1700 πΧ από φυσική καταστροφή , οι μισοί Μινύες υποτάχτηκαν στους Μυκηναίους και οι άλλοι μισοί φεύγουν . Αυτό το λέει πολύ καθαρά ο μύθος του Ηρακλη , ο οποίος ως Μινύας που ήταν , υποχρεώθηκε να δουλεύει για τον Αχαιό Ευρυσθέα και να πραγματοποιήσει τους 12 άθλους. Όταν οι Ηρακλείς επέστρεψαν , οι Δωριείς τους υποδέχτηκαν ως όμαιμους και συγγενείς . Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Μεσσηνία και ο Κρεσφόντης . Οι Μινύες έχουν δύο βασικούς ήρωες , τον Ηρακλή και τον Λυκούργο . Ο ένας εκφράζει την τεχνολογία και ο άλλος την πνευματικότητά τους . Η περίφημη κάθοδος των Δωριέων δεν τίποτα άλλο από το κατέβασμα των Μινυών από τον Ταύγετο στην κοιλάδα του Ευρώτα . Όπου και ιδρύουν μια καινούργια πόλη . Κάθοδος τον Δωριέων σημαίνει κατέβασμα από τον Ταύγετο στην Σπάρτη , όπως Κάθοδος των Μυρίων σημαίνει κατέβασμα από το εσωτερικό στην θάλασσα ή από ένα υψηλό σημείο σε ένα χαμηλότερο. Η ερώτηση είναι πως ένα τόσο απλό γεγονός προσέλαβε τόσο μεγάλες διαστάσεις ; Η απάντηση είναι λόγω του μεγέθους της Λακεδαίμονος και της καταστροφής του Μυκηναικού πολιτισμού . Οι Ηρακλείδες επιστρέφουν και οι έκπτωτοι και φυγάδες Μινύες επιστρέφουν και διεκδικούν την αρχή τους . Κατέστρεψαν τα ανάκτορα και απελευθέρωσαν τους Δωριείς. Στον Παυσανία γίνεται αναφορά , ότι οι Δωριείς κάτοικοι υποδέχτηκαν τον Κρεσφόντη και τον βοήθησαν να καταλάβει την Μεσσηνία. Τον στήριξαν ακριβώς γιατί ήταν Ηρακλείδης και Αργοναύτης , από την περιοχή της Ιωλκού. Άρα Αργοναύτες Μινύες , Ηρακλείδες και Δωριείς είναι τα ίδια πρόσωπα .
Η ΘΡΥΛΙΚΗ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
Η Ελένη ήταν κόρη του Τυνδάρεω και της Λήδας ή κατ' άλλους του Δία και της Λήδας . Αδελφή με τους Διόσκορους ( Κάστορα και Πολυδεύκη ) και σύζυγος του Μενελάου . Δωρικής καταγωγής και Μινύες φυσικά . Ο Κάστωρ και Πολυδεύκης ήταν και Αργοναύτες .
Λέγεται , ότι ο Δίας μεταμορφώθηκε σε κύκνο για να τεκνοποιήσει με την Λήδα . Η οποία και γέννησε ,περιέργως, δύο αυγά. Από το ένα αυγό ξεπετάχτηκε η Ελένη και από το άλλο αυγό οι Δίδυμοι Διόσκουροι .
Η αρπαγή της από τον Πάρη γιο του Πριάμου προκάλεσε τον Τρωικό πόλεμο . Ο Όμηρος την χαρακτηρίζει ως ...
Η ΘΡΥΛΙΚΗ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
Η Ελένη ήταν κόρη του Τυνδάρεω και της Λήδας ή κατ' άλλους του Δία και της Λήδας . Αδελφή με τους Διόσκορους ( Κάστορα και Πολυδεύκη ) και σύζυγος του Μενελάου . Δωρικής καταγωγής και Μινύες φυσικά . Ο Κάστωρ και Πολυδεύκης ήταν και Αργοναύτες .
Λέγεται , ότι ο Δίας μεταμορφώθηκε σε κύκνο για να τεκνοποιήσει με την Λήδα . Η οποία και γέννησε ,περιέργως, δύο αυγά. Από το ένα αυγό ξεπετάχτηκε η Ελένη και από το άλλο αυγό οι Δίδυμοι Διόσκουροι .
Η αρπαγή της από τον Πάρη γιο του Πριάμου προκάλεσε τον Τρωικό πόλεμο . Ο Όμηρος την χαρακτηρίζει ως ...
- καλλίκομον - ωραία μαλλιά
- καλλιπάρηον - ωραίο πρόσωπο
- λευκώλενον - ασπροχέρα
- τανύπεπλον - ωραία ντυμένη
Ο Αισχύλος παρετυμολογεί το όνομα Ελένη και την αποκαλεί , Ελεύναν , έλανδρον , ελέπτολιν δηλαδή καταστροφή για τα καράβια , τους άνδρες και τις πολιτείες ... ή καταστροφή ...που σέρνει καράβια , στο πιο σύγχρονο . Μία γυναίκα με τρομερή δύναμη προσέλκυσης , σαγηνευτική που φυσικά ο ανδρικός πληθυσμός ήταν αδύνατον να της αντισταθεί . Με αυτά όμως τα προσόντα , ως ήταν φυσικό , ήλθε σε αντίθεση με την Αφροδίτη . Η αντιζηλία ήταν , όπως και είναι μεταξύ δύο γυναικών , παροιμιώδης . Σε ηλικία μόλις δέκα ετών , επιχειρήθηκε η αρπαγή της Ελένης από τον Εναραιφόρο . Δύο χρόνια αργότερα ο Θησέας , έχοντας ακούσει για την ομορφιά της , την άρπαξε και την έφερε στην Αττική . Αλλά τα αδέλφια της , με την βοήθεια των Λακεδαιμονίων και των Αρκάδων , εισέβαλαν στην Αθήνα και την πήραν πίσω ! Αργότερα βέβαια ο πατέρας της ,Τυνδάρεω , την έβγαλε στο σφυρί , για να την παντρέψει . Συγκεντρώθηκαν όλα τα βασιλόπουλα της Ελλάδος , δώρα φέροντες στον πατέρα της . Ανάμεσά τους ο Διομήδης , ο Αίαντας , ο Φιλοκτήτης , αλλά και ο Οδυσσέας ήταν μεταξύ των υποψηφίων γαμπρών . Πλειοδότησε όμως ο Μενέλαος και ο οποίος για χάρη της, μετοίκησε στην Λακεδαίμονα και να βασιλέψει εκεί. Ο ξανθός Μενέλαος ήταν Αχαιός .
Στην Λακωνία , την Κόρινθο και στην Χίο λατρεύτηκε ως θεά. Το πανάρχαιο της όνομα , αλλά και πολλές λατρευτικές ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για πανάρχαια θεά της βλάστησης που αργότερα ταυτίστηκε με την ηρωίδα του μύθου ή με την ομώνυμη βασίλισσα .
Η Σαπφώ αναφέρεται στην Ελένη όχι για να την κατακρίνει σαν αιτία πολέμου, αλλά για να δικαιωθεί ο Έρως , ο οποίος είναι δυνατόν να προκαλέσει φοβερότατα δεινά.
Στην Λακωνία , την Κόρινθο και στην Χίο λατρεύτηκε ως θεά. Το πανάρχαιο της όνομα , αλλά και πολλές λατρευτικές ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για πανάρχαια θεά της βλάστησης που αργότερα ταυτίστηκε με την ηρωίδα του μύθου ή με την ομώνυμη βασίλισσα .
Η Σαπφώ αναφέρεται στην Ελένη όχι για να την κατακρίνει σαν αιτία πολέμου, αλλά για να δικαιωθεί ο Έρως , ο οποίος είναι δυνατόν να προκαλέσει φοβερότατα δεινά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου