Translate

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΛΙΑ ΣΤΟΝ ΠΗΛΕΑ - ΠΗΛΕΑΣ


Χάρτης της εποχής της Ιωλκού , δηλαδή περί το 1500 π.Χ . Σημειώνουμε την περιοχή της Φθίας όπου ήταν αρχικά Βασιλιάς ο Πηλέας και κατόπιν πήρε και την Ιωλκό από τον Άκαστο από τον γιο του Πελία . Επίσης σημειώνουμε και την περιοχή Ελλάς ...



μέρος 5ον
Ο ΠΗΛΈΑΣ ΓΥΙΟΣ ΤΟΥ ΑΙΑΚΟΥ ... αναλυτικά εδώ ...

Ο Πηλέας ανέκτησε ως άνακτας πλέον βίαια την εξουσία από τον Άκαστο γιο του Πελία .
Αλλά κατά έναν περίεργο τρόπο ήταν αγαπητός στους Θεούς...
Ο Κ. Κερένυι , ο πλέον ειδικός στην Ελληνική μυθολογία απορεί ...
« Δεν είναι δυνατόν να πούμε αν το όνομά του συνέδεε με αυτόν το μεγάλο βουνό (Πήλιο) ή με την λασπερή γή (πηλός) ή το όνομα σήμαινε κάτι άλλο κρυμμένο για μας.»

Ανοίγουμε παρένθεση για να πούμε ότι ο Δίας και οι Ολύμπιοι Θεοί δεν συμμετείχαν στην δημιουργία του κόσμου , ήταν ήδη Τρίτης γενιάς θεοί , και πάντοτε είχαν το άγχος της αντικατάστασής τους , από την Γαία , την Θεά των Θεών.
Ο Δίας σκόπευε να έλθει εις γάμο με την Θέτιδα.
Όμως δυστυχώς και ο Ποσειδώνας είχε την ίδια επιθυμία .
Προκύπτει μεγάλη φιλονικία μεταξύ των αδελφών ...
Κλείνει η παρένθεση.

Μετά την φιλονικία των αδελφών αποφασίζουν να δώσουν την Θέτιδα στον θνητό , Πηλέα .
Στους δε γάμους Πηλέα και Θέτιδος παρευρέθηκαν άπαντες οι Θεοί .
Ο Θεός Ουρανός ,ο πρώτος Θεός, παρευρέθηκε και αυτός .Όχι όμως ο Κρόνος , ο δεύτερος Θεός και γιός του Ουρανού . Ήταν σαφές ότι υπήρχε έρις ... Και πράγματι παρευρέθηκε και η Θεά Έρις που έπρεπε να πράξει τα δέοντα για να αναδείξει την φιλονικία μεταξύ των Θεών . Ο μύθος διασώζει , ότι η Έρις έριξε στην γιορτή του γάμου του Πηλέα με την Θέτιδα , ένα χρυσό μήλο ... (σας θυμίζει τίποτα , που έγραφε όμως ''Τη καλλίστει ...'' δηλαδή το μήλο πρέπει να πάει στην ωραιότερη γυναίκα που παρευρίσκεται στον γάμο , ως έπαθλο .
Κριτής όρισαν οι Θεοί τον Πάρι της Τροίας . Ο Πάρις εκπροσωπούσε την Τροία στην Ιωλκό . Ας μην ξεχνάμε ότι η Τροία ήταν αποικία των Αργοναυτών , δηλαδή της Ιωλκού . Ο Πάρις ανέδειξε νικήτρια την Αφροδίτη , μεταξύ των γυναικών . Η Αφροδίτη εις αντάλλαγμα του έταξε την Ωραία Ελένη . Από εδώ στην ουσία ξεκινά και ο Τρωικός πόλεμος . Δηλαδή από τον γάμο του Πηλέα με την Θέτιδα . Γάμος θνητού με Θεά δεν είχε ξαναγίνει . Το αντίθετο , δηλαδή μεταξύ θεών ανδρών με θνητές γυναίκες, ήταν ένα σύνηθες γεγονός.

Αλλά ποια ήταν η Θεά Θέτιδα ;
ΘΕΑ ΘΕΤΙΣ - 1. ΟΔΗΓΟΣ ΣΤΟ ΣΕΙΡΙΟ
ΘΕΑ ΘΕΤΙΣ - 2. ΕΥΤΟΠΙΑ & ΟΥΤΟΠΙΑ

Η Θεά Θέτις ήταν μία από τις πενήντα Νηρηίδες .
Το ρήμα τοποθετώ δηλώνει την ενέργεια για το προσδιορισμό της θέσης μέσα στον τόπο. Η Θέτις ετυμολογικά ,είναι αυτή η οποία είχε την ιδιότητα να προσδιορίζει την θέση του τόπου .Όπως ακριβώς , το σύγχρονο δορυφορικό σύστημα GPS έχει σαν στόχο να προσδιορίζει την ακριβή θέση του συγκεκριμένου τόπου.
Η Θεά Θέτις ήταν αυτή που φύλαγε την Στύγα .
Τι σημαίνει όμως Στύγα ;
Οι άνθρωποι την τοποθετούσαν είτε στην Πελοπόννησο , είτε στον Αχέροντα ποταμό . Στην ουσία ήταν μία πύλη , stargate .
Μία πύλη για πού ;
Μα φυσικά για τον Σείριο , την καταγωγή των Θεών .
Αυτός ήταν και ο πραγματικός λόγος της φιλονικίας των Θεών.
Θέλουν τον έλεγχο των στενών , της Στύγας . Όχι βέβαια τα γήινα , δηλαδή των Δαρδαναλίων , αλλά τα Ουράνια. Στην ουσία η Θέτιδα ήταν το κλειδί . Έκανε αυτό που λέμε στα Ελληνικά , Face control.
Μυθολογικά η κατοικία της Θέτιδας ήταν μεταξύ της Λήμνου και της Σαμοθράκης . Δεν ήταν τυχαίο. Φύλαγε τα στενά ... για τα Ηλύσια πεδία του Σείριου . Δείτε την γραφή Ηλύσια και συγκρίνετε με την γραφή με της γήινης ύλης . Είναι αντίστροφα τα υ και η .

Από τον γάμο με τον Πηλέα η Θέτις έκανε ένα γιο , τον Αχιλλέα .
Ήθελε να τον κάνει αθάνατο . Τον βούτηξε στην Στύγα .
Τον έπλυνε με καυτό νερό , για να φύγουν τα θνητά του μέρη ...
Με άλλα λόγια , ως μάνα έκανε το παν για τον γιο της ...
Δεν ξέρουμε αν τα κατάφερε . Το λέμε αυτό , γιατί εμείς οι θνητοί δεν είμαστε εις θέσιν να καταλάβουμε τους θεούς ...

Ο Τρωικός πόλεμος δεν άργησε να ξεσπάσει . Επιστημονικά πλέον τον τοποθετούν γύρω στο 1186 π.Χ .
Η Ιστορία είναι γνωστή , με την Ωραία Ελένη . Όμως ο Αγαμέμνων δεν ξεκινούσε για την Τροία , χωρίς τον Αχιλλέα . Έστειλε τον Οδυσσέα να πείσει τον Αχιλλέα . Ο Οδυσσέας μην ξεχνάμε ήταν ο πρώτος ξάδελφος του Ιάσονα.
Γιατί άραγε ;
Μα η Τροία στην ουσία ήταν αποικία της Ιωλκού . Άσχετα αν στην πορεία αυτονομήθηκε λόγω της ισχυρής οικονομικής της θέσης . Αλλά για έναν ακόμη λόγο . Η Ιωλκός μαζί με την Φθία πλέον ήταν η μεγαλύτερη στρατιωτική δύναμη . Ο μισός στρατός και πλοία ήταν από την περιοχή της Θεσσαλίας , που όμως ακόμη δεν ονομάζεται Θεσσαλία . Οι Θεσσαλοί άρχισαν να κατεβαίνουν από τα βουνά της Πίνδου όταν η χώρα ερημώθηκε , λόγω του Τρωικού πολέμου . Βρήκαν την χώρα έρημη από στρατό και ειρηνικά άρχισαν να μετοικούν από τα βουνά . Δεν τους πείραξε κανείς . Με την λήξη του Τρωικού πολέμου , ζήσαν όλοι οι λαοί πλέον μαζί ειρηνικά . Δηλαδή Αιολείς , Πελασγοί και Μινύες .
Βέβαια πρέπει να πούμε ότι χρονολογικά υπάρχουν , κενά . Δηλαδή εικάζεται ότι ο Πηλέας συμμετείχε στην Αργοναυτική εκστρατεία και ο γιος του Αχιλλέας ,δεκαπέντε ετών συμμετείχε στον Τρωικό πόλεμο . Και όχι μόνο αυτό , ο γιος του Αχιλλέα , Νεοπτόλεμος, αργότερα πήγε και αυτός στον Τρωικό πόλεμο και πήρε ως λάφυρο την γυναίκα του Έκτορα Ανδρομάχη . Δεν βγαίνουν οι χρονολογίες .
Όλα αυτά όμως , λύνονται αν υποθέσουμε ότι η Αργοναυτική εκστρατεία και Τρωικός πόλεμος ήταν μια διαρκής επιχείρηση . Και όχι μέσα στα στενά χρονολογικά  πλαίσια , που μας βάζουν οι διάφοροι μύθοι.

 Η τελευταία περίοδος της ζωής του Πηλέα σε τίποτε δεν ταίριαζε με αυτόν που υπήρξε ο αγαπημένος και ξεχωριστός ήρωας των Θεών, αυτόν που γνώρισε την τιμή να έχει ως σύζυγό του μια Θεά. Εγκαταλειμμένος από τη γυναίκα του, απροστάτευτος από το γιο του και δίχως καμία ελπίδα να τον δει ξανά ζωντανό, διώχνεται βίαια από το βασίλειό του, από τον παλαιό εχθρό του τον Άκαστο ή τους γιούς του και ο θάνατος τον βρίσκει από τις στερήσεις και τις κακουχίες στο νησί Ίκο, τη σημερινή Αλόννησο, κατά ειρωνικό τρόπο την εποχή ακριβώς που οι Αχαιοί ετοιμάζονταν να γυρίσουν από την Τροία. Έπειτα από το θάνατό του βρίσκει την ανάπαυση και τη γαλήνη, ζώντας μαζί με το γιο του Αχιλλέα στο νησί των Μακάρων.

συνεχίζεται ... Μέρος 6ο - ΝΗΛΕΑΣ & ΝΗΛΕΙΔΕΣ