Translate

Τρίτη 22 Μαΐου 2018

ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ & ΩΜΟΦΑΓΙΑ

Ξηροί καρποί, άγρια φρούτα και λαχανικά έσωσαν τους Αχαιούς από τις επιδημίες στον Τρωικό Πόλεμο. Πώς ο σοφός στρατηγός Παλαμήδης άλλαξε τη διατροφή των στρατιωτών του για να αποκτήσουν ανοσία 

Ποιος ήταν ο Θερσίτης ... == > ΘΕΡΣΙΤΗΣ & ΟΔΥΣΣΕΑΣ = ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΥ ΙΣΧΥΡΟΥ


Η πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση προληπτικής θεραπείας μέσω δύο βασικών φυσιοθεραπευτικών μεθόδων (διατροφή με ωμοφαγία και άσκηση) εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του Τρωικού Πολέμου, όπου ο σοφός ήρωας και στρατηγός των Αχαιών Παλαμήδης ο Ναυπλιεύς, λόγω του λοιμού που πλησίαζε στο στρατόπεδό του, άλλαξε την διατροφή των στρατιωτών του με αποτέλεσμα την κατάσταση ανοσίας: «Ο Παλαμήδης ήταν αυτοδίδακτος και, όταν πήγε στον Κένταυρο Χείρωνα, ήταν ήδη σοφός και γνώριζε περισσότερα από εκείνον» (παρ. 708). Κάποια στιγμή αντιλήφθηκε, ότι κάποια επιδημία λοιμού πλησίαζε τις ακτές της Μικράς Ασίας: 

«Είπε στον Οδυσσέα: “Εμείς οι Έλληνες πρέπει να φροντίσουμε μόνοι μας τους εαυτούς μας, διότι πρέπει όσοι σκοπεύουν να προφυλαχθούν από επιδημίες να τρέφονται ελαφρά και να γυμνάζονται καθημερινά. Ιατρική βέβαια δεν κατέχω, όμως με τη σοφία που διδάχθηκα όλα γίνονται κατανοητά.

Με τα λόγια τούτα εμπόδισε την αγορά κρεάτων και τους είπε να μη χρησιμοποιούν τις στρατιωτικές τροφές. Φρόντισε δε οι στρατιώτες του να τρέφονται με ξηρούς καρπούς, άγρια φρούτα και λαχανικά και όλοι υπάκουσαν, γιατί ό,τι έλεγε ο Παλαμήδης το θεωρούσαν θεόσταλτο και με ισχύ χρησμού. Πράγματι η επιδημία που προέβλεψε παρουσιάσθηκε πρωτίστως στις πόλεις του Ελλησπόντου, καθώς λένε, και μετά ενέσκηψε και στο Ίλιον. 

Απ’ τους Έλληνες όμως δεν προσέβαλε σχεδόν κανέναν, παρ’ όλο που είχαν το στρατόπεδό τους σε μολυσμένη περιοχή.» (Φιλόστρατος, «Ηρωικά», παρ. 712.) 

Βλέπουμε εδώ τις δύο βασικές αρχές της Φυσιοθεραπευτικής, την πρόληψη της επιδημίας του λοιμού και την κατάσταση ανοσίας μέσω της διατροφής με ωμές «ζωντανές» τροφές, πάντοτε σε συνδυασμό με την καθημερινή άσκηση. Ωμοφαγία και άσκηση αποτελούν δύο βασικές φυσικές μεθόδους πρόληψης της Φυσιοθεραπευτικής. 

-------- 
Για να βελτιώσει τον τρόπο ζωής και την άσκησή τους ακολούθησε την παρακάτω τακτική: Έριχνε στην θάλασσα εκατό πλοία και έβαζε τους στρατιώτες να επιβιβαστούν σε αυτά· αυτοί κωπηλατώντας συναγωνίζονταν ποιο καράβι θα περιπλεύσει ένα ακρωτήριο ή θα φτάσει σε κάποιο σκόπελο ή ποιοι από αυτούς που είχαν ξανοιχτεί στη θάλασσα θα φτάσουν πρώτοι σε λιμάνι ή ακτή. Κατάφερε μάλιστα να πείσει τον Αγαμέμνονα να θεσπίσει έπαθλα για τους ταχύτερους ναυτικούς.
Έτσι λοιπόν γυμνάζονταν διασκεδάζοντας και φρόντιζαν την υγεία τους. 
Τους εξηγούσε πως αφού η γη είχε μολυνθεί και βρίσκεται σ’ αυτήν την κατάσταση, είναι καλύτερη η θάλασσα και ασφαλέστερος ο θαλασσινός αέρας.
Έτσι κέρδισε τον έπαινο όλων των Ελλήνων για τη σοφία του.
--------
Απόσμασμα απο τα Ελευσίνια Μυστήρια ... το κλειδί για την Αθανασία και την αποφυγή της πυκνής ύλης που οδηγεί στον Θάνατο είναι η ΩΜΟΦΑΓΙΑ ...

Με την αναπαράσταση του θανάτου του Διονύσου Ζαγρέα και μεταμόρφωσή του, κατόπιν παρέμβασης της Θεάς Αθηνάς, σε Διόνυσο Άνθιο, που στη συνέχεια μεταμορφώνεται σε Διόνυσο Ελευθερέα, το Πνεύμα θριαμβεύει επί της Ύλης στα Ορφικά Μυστήρια. Στον τρίτο βαθμό μύησης που λαμβάνει χώρα στην Εαρινή Ισημερία, ο Άρφα (εκείνος που γιατρεύει με φως, ο Ορφέας) παρουσιάζεται στον μύστη που κοινώνησε την ανάρια, διάφεγγη ατμόσφαιρα των ανοιξιάτικων χρωμάτων και αρωμάτων και γίνεται οδηγός του σαν εγκαταλείπει την πυκνή, ύλη, εξαϋλώνεται και κερδίζει την Αθανασία. Οι Ορφικοί τελούν τα ωμοφάγια, συμποσιαζόμενοι με τον Διονυσιακό Ταύρο, σύμβολο της αθανασίας της ανθρώπινης ψυχής.
Στα Ελευσίνια Μυστήρια, ο Διόνυσος Ελευθερέας παίρνει την Περσεφόνη (μια από τις λίγες γυναικείες θεότητες που βιώνουν το ταξίδι στον Κάτω Κόσμο) από τον Πλούτωνα, την φέρνει στον Όλυμπο, ουρανοποιώντας και αθανατοποιώντας την.

Δεν υπάρχουν σχόλια: