Translate

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Η ΙΔΙΟΣΥΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ

Ο Αριστοτέλης στα Πολιτικά του αιτιολογεί την πολυμορφία των πολιτευμάτων ,
το ίδιο λέει και για τις φυσικές διαφορές που διακρίνουν τους ανθρώπινους χαρακτήρες.
Εφ΄όσον υπάρχουν διάφορες μορφές πολιτευμάτων ,πρέπει να υπάρχουν πολλά και διάφορα είδη πολιτών .Οταν δε, αλλάζει το πολίτευμα ή αλλάζει το σύνταγμα ,αλλάζει αμέσως και αναπόφευκτα η χώρα τον πολιτικό της χαρακτήρα. (Πολιτικά 1276-1278)
Το ίδιο ακριβώς υποστηρίζει ότι συμβαίνει και με την ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων,που έχουν γεννηθεί  και ζούν σ΄ ένα ορισμένο τόπο,και το ιδιάζον αυτού ατμοσφαιρικό κλίμα .
Στους ανθρώπους αυτούς ,η φυσική τους ιδιοσυστασία διαμορφώνεται και προσδιορίζεται από τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν .
Διότι οι λαοί οι οποίοι κατοικούν εις τόπους με ψυχρόν κλίμα,επίσης και όσοι είναι εγκατεστημένοι εις την περιοχήν της Ευρώπης ,κατέχονται εξ ολοκλήρου από θυμόν ( το θυμικό,βουλητικό μέρος της ψυχής ) ,υπολλείπονται ,όμως κατά την διανοητικήν δύναμιν και την τέχνην (την επιστήμην) ,διά τούτο ,βεβαίως ,κατορθώνουν μεν οι λαοί αυτοί να παραμένουν μάλλον ελεύθεροι ,είναι όμως ανίκανοι να δημιουργήσουν πολιτικήν ζωήν και δεν μπορούν να άρχουν των γειτονικών λαών . 
Αλλά και οι λαοί οι κατοικούντες την Ασίαν έχουν αναπτυγμένην την διανοητικήν δύναμιν της ψυχής και έχουν επιστημονικήν ικανότητα ,λείπει όμως απ΄αυτούς ο θυμός (το βουλητικόν) ,δια τον λόγον τούτον οι λαοί αυτοί είναι υποταγμένοι εις άλλους και διάγουν τον βίον των υπό δουλείαν. 
Το Ελληνικόν ,όμως,γένος ,καθώς διαμένει εις τόπους μέσους ,τοιουτοτρόπως μετέχει των ιδιοτήτων και των δύο τούτων ομάδων λαών. Διότι έχει πράγματι θυμόν και ανεπτυγμένην διανοητικήν δύναμιν ,δια  τον λόγον τούτον ο Ελληνικός λαός παραμένει ελεύθερος και διευθετεί τα πολιτικά του πράγματα κατά ττον καλύτερον τρόπον και είναι ικανός να άρχη πάντων των άλλων λαών ,εάν έχη ενιαίον πολιτικόν σύστημα (Πολιτικά 1327β)  


Επικεντρώνοντας την προσοχή μας σε κάθε μία λέξη και φράση ,ξεχωριστά ,παρατηρούμε ότι οι βόρειοι λαοί είχαν θυμό - θυμικό μέρος της ψυχής , το οποίο η ψυχολογία ονομάζει ,σήμερα ,βουλητικό - υπολλείπονται όμως,στην διανοητική τέχνη (επιστήμη) ,και ως κύριο αίτιο προσδιορίζει το ψυχρό ,πολύ ψυχρό κλίμα που επικρατούσε ,το οποίο εμπόδιζε τους τότε βόρειους λαούς να ανελιχθούν και να δραστηριοποιηθούν πνευματικά και ποιοτικά ,ώστε να καταστή η ζωή τους πράξις ενεργός
Ο δέ βίος του ανθρώπου είναι η ορμή προς πρακτικήν ενέργειαν ,
και όχι προς κατασκευήν πραγμάτων ... (Πολιτικά 1254) 
Η εξέλιξη και ανέλιξη λοιπόν των βορείων λαών,αποδεικνύεται πως ακολούθησε τις κλιματικές συνθήκες . Αρα δεν είναι άτοπο να υποστηρίξουμε εδώ ότι πιθανόν όλοι οι λαοί της Ευρώπης διαφοροποιήθηκαν ,ιδιοσυστασιακά και εξελικτικά ,πριν και μετά τον Αριστοτέλη ,
διότι άλλαξε και έγινε πιό ήπιο το φυσικό κλίμα.
Αναφερόμενος στην Ασία , ο Αριστοτέλης ομιλεί τελείως διαφορετικά απ΄ότι για την Ευρώπη - μη θεωρηθεί όμως ότι το κάνει επειδή διάκειται πιό φιλικά και ευνοικά  προς τους Ασιάτες.
Οι παρατηρήσεις του βασίζονται στις κλιματικές συνθήκες που επικρατούσαν τότε,καθώς και στις εμπορικές επικοινωνίες που υπήρχαν μεταξύ των εγγύς παραθαλασσίων ασιατικών χωρών και των Ελληνικών κρατών της εποχής.
Πιστοποιείται ότι το θυμικό ,βουλητικό μέρος της ψυχής κάθε λαού,το οποίο αποτελεί την φυσική ιδιοσυστασία του,διαμορφώνεται και παραμένει υγιές ,βάσει του ατμοσφαιρικού κλίματος που επικρατεί. Και αν το κλίμα τύχη κάποιας αλλοίωσης ,αλλάξει δηλαδή ή τροποποιηθεί ,είτε προς το καλύτερον είτε προς το χειρότερον, συνακόλουθα αλλάζει και η ψυχική ιδιοσυστασία των λαών.
Τεκμαίρεται ,επίσης πως οτιδήποτε ξεφεύγει από τις ιδιότητες της μέσης και χρυσής οδού και αποκτά ιδιότητες άλλες του υπερβολικού ή ελλιπούς ,αυτές επιδρούν και μεταβάλλουν το βουλητικό μέρος της ψυχής ,λαών και ατόμων. Αυτή η βουλητική διάταξη ,επηρεασμένη από τα αίτια της έλλειψης ή υπερβολής ,προκαλεί ψυχική ανισορροπία και σωματική φθορά.
Ο Αριστοτέλης εισαγάγει τον όρο της ιδιοσυστασίας, ο οποίος και παραμένει διαχρονικά και σήμερα στην ψυχολογία ορίζεται ως το βουλητικό μέρος του ανθρώπου και το οποίο νοσεί ,όταν ο άνθρωπος είναι εκτεθειμένος σε εξωτερικά νοσογόνα αίτια, διότι η Φύση αρχίζει να πάσχει και δεν επιτελεί τον κατ΄αναλογία καθωρισμένο σκοπό της .
Ουδέν η φύσις δημιουργεί ματαίως και άνευ σκοπού. (Πολιτικά 1253)


**********************************************
Δεν μπορεί να υπάρξει διαχωρισμός γνωσιακού πεδίου ,και κυρίως στα θέματα που άπτονται της ανθρώπινης φύσεως ,όπως εξέλιξη ,τροφή,γλώσσα και πολιτισμός.
Εννοιες όπως Εθνος,θρησκεία,φυλή,χρώμα,προέλευση,καταγωγή,είναι τα αποτελέσματα της άγνοιας περί βιολογίας που προκύπτει από την διαίρεση της γνώσης. Η άγνοια νομίζω πως καλλιεργείται παρά την θέλησή μας ,αλλά από ότι φαίνεται είναι το μόνο πράγμα που ξέρουμε να καλλιεργούμε και μάλιστα πολύ καλά.
Οταν δεν γνωρίζει κάποιος τι συμβαίνει με τις κλιματολογικές συνθήκες και την τροφή είναι πολύ εύκολο να καταγράφει έθνη και φυλές.
Στην ουσία όμως οι άνθρωποι αντιδρούν απλά στο περιβάλλον και δημιουργούν την κοινωνία και τον πολιτισμό τους,βάσει των εκάστοτε συνθηκών διαβίωσης.
Παράδειγμα .
Οι άνθρωποι των θερμών χωρών έχουν μεγαλύτερα ρουθούνια ,στόμα,λάρυγγα για να αναπνέουν μεγαλύτερη ποσότητα οξυγόνου και σκουρότερο δέρμα για να μην παθαίνουν εγκαύματα από τον ήλιο.
Οι άνθρωποι των ψυχρών χωρών είναι το αντίθετο ,έχουν μικρότερες τις διόδους του αναπνευστικού  ,για να μήν παγώνουν οι πνεύμονές τους και το δέρμα τους είναι λευκό γιατί σπάνια το βλέπει ο Ηλιος.
Την ίδια προσαρμογή στο περιβάλλον έχουν και τα ζώα.
Εκεί η παρατήρηση της προσαρμογής στον περιβάλλοντα χώρο είναι  αξιοθαύμαστος καθώς ακόμη η ανθρώπινη άγνοια δεν έχει υπεσέλθει για να τροποποιήσει αρχές και δομές γενεσιουργές.
Ως γνωστόν η γνώση στον άνθρωπο είναι τόσο αποσμαστική που στην προσπάθειά του να την συνθέσει πολλές φορές καταλήγει σε καταστροφικά αποτελέσματα για τον ίδιο αλλά και για το περιβάλλον το ίδιο. Ενώ νομίζουμε μετά από κάθε ανακάλυψη ότι έχουμε απο κωδικοποιήσει τον κόσμο σύντομα διαπιστώνουμε ότι απλώς ανοίξαμε μία ακόμη δεξαμενή γνώσης και στην ουσία είμαστε ακόμη στη αρχή. Ο άνθρωπος έχει το μοναδικό προνόμιο από την φύση της γνώσης και της επίγνωσης αλλά αυτό το προνόμιο είναι δυνατόν να τον οδηγήσει σε καταστροφικά αποτελέσματα .
Ενώ η γάτα μπορεί να σκοτωθεί από περιέργεια  γνώσης , και να βλάψει μόνο τον εαυτό της αντιθέτως η περιέργεια γνώσης του ανθρώπου μπορεί να τον οδηγήσει σε γήινο ολοκαύτωμα .
Είναι περίεργο και άξιο βαθύτερης μελέτης ,πως είναι δυνατόν το δημιούργημα να καταστρέψει την δημιουργία την ίδια.  Εκτός αν οι άνθρωποι ήταν-είναι  Θεοί μέσα στον χωρόχρονο  αλλά χάσαμε την γνώση για κάποιο λόγο μέσα από τον εγκέφαλό μας ή μας την αφαιρέσανε .
Στην ουσία ψάχνουμε το κλειδί της γνώσης για να μπούμε στο χώρο του δημιουργού του ίδιου,
εκ του ασφαλούς.
Οι λύσεις που θα προκύψουν είναι τρείς.
Η πρώτη είναι να βρούμε από μόνοι μας το κλειδί της πόρτας και να εισέλθουμε αναίμακτα.
Η δεύτερη είναι να σπάσουμε την πόρτα και να μπούμε με κάποια μάχη με τους φρουρούς που την φυλάνε.
Η τρίτη είναι το ολοκαύτωμα .  Δηλαδή να καταστραφούμε όλοι μαζί ,δημιουργήματα και δημιουργοί.

Και  όμως η λύση , μπορεί να είναι πολύ απλή.
Οπως η έλλειψη μίας πρωτείνης ή μίας πρακτικής οδηγίας καθημερινής χρήσης .
( πχ . αγάπα τον πλησίον σου ) ή και των δύο μαζί.
Η έλλειψη της Χ πρωτείνης   στον ανθρώπινο οργανισμό , τον καθιστά τρωτό στους ιούς ,
στην φθορά των κυττάρων και τελικά στον θάνατο.

ΔΙΑ ΤΡΟΦΗ = ΑΦΡΟΔΙΤΗ
Οι διατροφικές συνήθειες ενός λαού είναι τα θεμέλια του DNA του, της πνευματικής του ανάπτυξης ,της γλώσσας του και του πολιτισμού του ,αλλά και οι όποιες επιτεύξεις του είναι το αποτέλεσμα όλων των παραμέτρων που προαναφέραμε ,και όχι μόνο.
Το σύμπαν δεν είναι αμέτοχο ,διότι όλοι οι φυσικοί νόμοι απορρέουν από αυτό και εμείς υπακούμε αναγκαστικά σε αυτούς.
Το έδαφος όπου κατοικούμε δεν είναι αμέτοχο ,διότι οι ενεργειακές δυνάμεις (μαγνητικό πεδίο της γης,ηλιοφάνεια,κλίμα) είναι διαφορετικά σε κάθε σημείο της γης και τα αποτελέσματα της διαβίωσης σε συγκεκριμένους τόπους δεν προάγουν πάντα εξέλιξη αλλά και οπισθοδρόμηση ,ανάλογα με τον τόπο.
Η τροφή που καταναλώνουμε δεν είναι αμέτοχη ,διότι η ταλάντωση του εγκεφάλου (νευροαξωνική μεταβίβαση μπορεί να είναι και δέκα φορές μεγαλύτερη ανά δευτερόλεπτο) έχει  άμεση σχέση με την διατροφή.
Η μάθηση δεν είναι αμέτοχη,λοιπόν διότι όλα συμβάλλουν για ένα τέλειο αποτέλεσμα , τον νοήμονα άνθρωπο   . Τα οποιαδήποτε πολιτιστικά επιτεύγματα δεν έχουν να κάνουν με κάποια ανωτερότητα φυλετική ή βιολογική ,αλλά είναι αποτέλεσμα δράσης και αντίδρασης σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον.


Δεν υπάρχουν σχόλια: