Translate

Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2012

LEONARDO DA VINCI - ΖΩ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΑ


 
Μυστικός Δείπνος :  Ένα από τα πιο γνωστά και πολυσυζητημένα αριστουργήματα . Απεικονίζει την δραματική στιγμή όπου ο Χριστός ανακοινώνει στους μαθητές του ότι ένας από αυτούς θα Τον προδώσει . Η κακή συντήρηση του πίνακα οφείλεται σε μια περίπλοκη και μυστηριώδη αλχημική τεχνική που χρησιμοποίησε ο L.D.V , ο οποίος χρησιμοποίησε οργανικά στοιχεία , για να δώσει ζωή στον πίνακα. Η πρωτοπόρα αυτή τεχνική του, που είχε εντυπωσιακά αισθητικά αποτελέσματα , αποδείχτηκε δυστυχώς , ευάλωτη στην επίθεση της υγρασίας και στις χημικές επιδράσεις της ατμόσφαιρας . Πρόκειται για μια τοιχογραφία ζωγραφισμένη πάνω στον τοίχο της τραπεζαρίας της Σάντα Μαρία ντελλά Γκράτσε , στο Μιλάνο. Έχει υποστηριχθεί ότι η μορφή δεξιά από τον Ιησού δεν απεικονίζει τον Ιωάννη , αλλά μια γυναικεία φιγούρα - πιθανότατα τη Μαρία Μαγδαληνή - η οποία γέρνει προς την αντίθετη κατεύθυνση από τον Ιησού , σχηματίζοντας έτσι ένα V με το μεταξύ τους διάστημα , και ένα Μ με τα σώματά τους . Το στοιχείο αυτό φαίνεται να παραπέμπει στη θεωρία ύπαρξης μιας γενεαλογίας που ξεκινάει από τον Ιησού και την Μαγδαληνή , ένα μυστικό που διαφύλασσε το Ηγουμενείο της Σιών , του οποίου λέγεται ότι υπήρξε ο Μεγάλος Μάγιστρος ο L.D.V .Πέρα από αυτό , ο πίνακας είναι γεμάτος από αμφιλεγόμενα σημεία , όπως ένα ασώματο χέρι που κρατάει απειλητικά ένα μαχαίρι , ο Θωμάς που απεικονίζεται να κάνει την λεγόμενη χειρονομία του Ιωάννη με το δείκτη στραμμένο προς τον ουρανό , καθώς και η μορφή του Θαδδαίου , η οποία λέγεται ότι αποτελεί αυτοπροσωπογραφία του ίδιου του L.D.V . 
----------------------------------------------------------
Γεννήθηκε , Σάββατο 15 Απριλίου 1452 στις 3 η ώρα το πρωί , στην Φλωρεντία  και αναχώρησε στις  2 Μαΐου το 1519 , 67 ετών στον Πύργο του Κλου , στην Γαλλία . Ο L.D.V και Αριστοτέλης κατείχαν περισσότερες επιστήμες από κάθε άλλο άνθρωπο στην παγκόσμια Ιστορία σε κάθε εποχή και σε κάθε τόπο .
Ο L.D.V ήταν πολυπράγμων ως  ζωγράφος , γλύπτης , αρχιτέκτονας , μηχανικός  , μαθηματικός , αστρονόμος , ανατόμος , φυσιολόγος , βοτανολόγος , γεωλόγος , φυσικός , φιλόσοφος , μουσικός , λογοτέχνης και φυσικά ιατρός .
Προσέγγιζε τις επιστήμες χωρίς προκαταλήψεις , συνδυάζοντας την θεωρία με το πείραμα , ελεύθερος από δογματισμούς και αυθεντίες . Δεν συστηματοποίησε το έργο του αλλά άφησε σκόρπιες σημειώσεις, άτακτες στις οποίες επανερχόταν συχνά ύστερα από μικρό χρονικό διάστημα για να προσθέσει ή να αφαιρέσει κάτι .  Συχνά δεν ολοκλήρωνε τα έργα του γιατί όταν δούλευε κάτι , ξεπηδούσαν καινούργιες ιδέες και ξεκινούσε εκ νέου διερεύνηση . Η συνήθειά του να αφήνει πολλά πράγματα στη μέση του προσέδωσε τον τίτλο του τεμπέλη . Ο L.D.V όμως σκόπιμα δεν ήθελε να τελειώνει τα έργα του . Κάποτε είχε γράψει ότι η ανοησία είναι κόρη της βιασύνης . Για τον λόγο αυτό το έργο του δεν έχει καμία βιασύνη , αλλά αντίθετα χαρακτηρίζεται από μεγάλη καρτερία . Είναι χαρακτηριστικό ότι χρειάστηκε περισσότερο χρόνο να ζωγραφίσει την Τζοκόντα , από ότι ο Ραφαήλ να διακοσμήσει ολόκληρο το Βατικανό. Ήταν τόσο τελειομανής και είχε τόση αγάπη για την λεπτομέρεια , ώστε ακόμη και όταν ήθελε να κόψει μια μεγάλη επιφάνεια ξεκινούσε από την επινόηση κοπτικών εργαλείων και τη μίξη των μετάλλων για να κατασκευάσει κοπτικά εργαλεία ! Για να ζωγραφίσει ένα απλό χαμόγελο άρχιζε από την μελέτη των μυών που το σχηματίζουν. Ο L.D.V δεν ήθελε να πετά το παραμικρό χαρτί , ούτε να αφήνει γωνία άδεια πάνω σε χειρόγραφο . Για τον λόγο αυτό είναι δύσκολο να χρονολογήσουμε και να βάλουμε σε σειρά τις ανακαλύψεις και τις πραγματείες του . Αντίθετα από τον Αριστοτέλη και τους σχολαστικούς , υποστήριξε ότι ο αέρας δεν επιταχύνει αλλά επιβραδύνει την κίνηση των σωμάτων. Βασισμένος στην παρατήρηση αυτή , έθεσε το πρόβλημα της τριβής και έφτασε στην αρχή της αδράνειας   : Όλα τα κινούμενα σώματα συνεχίζουν την κίνησή τους  για όσο διάστημα η δύναμη που τα προξενεί την κίνηση εξακολουθεί να τα ωθεί . Επίσης υποστήριζε ότι καμία κίνηση που δημιουργείται από κίνηση δεν είναι διηνεκής . Διώχνει αυτό που αντιτίθεται στην διεύθυνσή της , επιθυμώντας να νικήσει και να εξολοθρεύσει την αιτία που την εμποδίζει . 
Στα έγγραφά του ομολογεί ότι είχε αντιγράψει  από τον Αρχιμήδη πολλές πολεμικές μηχανές  και φαίνεται ότι είχε μεγάλη πρόσβαση σε χειρόγραφα με τα αρχαία κείμενα , καθώς είναι φανερό και η επιρροή του από τους Πυθαγορείους , τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη . Επηρεασμένος από την Πολιτεία του Πλάτωνα , την Ηλιούπολη του Ερμή του Τρισμέγιστου Ο L.D.V προσπάθησε να σχεδιάσει την ιδανική πόλη , με λεωφόρους , κανάλια ύδρευσης , σιντριβάνια , πλατείες , κήπους , στοές , και οχυρά . Ο L.D.V είχε βέβαια και την φήμη του αρχιτέκτονα , αλλά δεν ήταν αρχιτέκτονας . Είχε άλλα πράγματα στο μυαλό του . Σε όλη του την ζωή αρκέστηκε σε φανταστικές απεικονίσεις και πλασματικά μοντέλα , με εξαίρεση μια πόλη σε δύο επίπεδα που είχε σχεδιάσει για τον Δούκα του Μιλάνου , ένα για τους πεζούς και ένα για τα οχήματα . Οι δρόμοι ήταν περίεργα σχεδιασμένοι και δεν συναντιόνταν. 
Ο L.D.V δεν ήταν φιλόδοξος ,ούτε ματαιόδοξος . Δεν φάνηκε ποτέ να αποκαρδιώνεται όταν ανακάλυπτε ότι έκανε κάποιο λάθος και δεν φοβόταν ούτε καν την αποτυχία . Αρκετοί ιστορικοί θέλουν τον L.D.V ομοφυλόφιλο , παρόλο που δεν υπάρχει καμία τέτοια πληροφορία . Πάντως δεν υπήρξε ποτέ παντρεμένος , δεν είχε αποκτήσει δικά του παιδιά και δεν γνωρίζουμε καμία ερωμένη του . Σήμερα η τάση του , για απεικόνιση ερμαφρόδιτων αποδίδεται κυρίως στις αλχημιστικές του γνώσεις και επιδόσεις ... Χαρακτηριστικό παράδειγμα ερμαφρόδιτης απεικόνισης είναι ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στον περίφημο Ευαγγελισμό. Θεωρούσε την λαιμαργία και την ερωτομανία δυσοίωνες για την εξισορρόπηση πνεύματος και σώματος . Για να κατανοήσουμε ωστόσο τις αντιλήψεις του προς τον έρωτα πρέπει να κατανοήσουμε το Αναγεννησιακό πρότυπο , τουλάχιστον των διανοουμένων της εποχής , οι οποίοι μαγεύονται από την ιδέα του αλχημιστικού ανδρογύνου , του τέλειου ανθρώπου , όπως τον περιγράφει ο Πλάτωνας στο Συμπόσιο στον Λόγο του Αριστοφάνη και πριν ακόμη ο Θεός θυμώσει και τους χωρίσει στα δύο .
Ζω την κάθε ημέρα . Αυτό ήταν το σύνθημα του και μία από τις βασικότερες αρχές του.
Εγώ που νόμιζα ότι θα μάθω να ζω , έμαθα να πεθαίνω ...
Και στο τέλος της ζωής του έγραψε : θα συνεχίσω ...
Πίστευε πως η ψυχή του ήταν η ψυχή ενός πουλιού ή ενός αλόγου . Τα άλογα και τα πουλιά ήταν θέματα που κυριαρχούσαν στη σκέψη και τη δραστηριότητά του για όλη του την ζωή . Τα πτηνά ήταν για αυτόν ένα πρόβλημα τόσο ανατομικό , όσο και μηχανικό . Μελέτησε λεπτομερειακά την ανατομία των φτερών , των μυών , ακόμη και των πούπουλων . Γνώριζε καλά την μηχανική φύση των αλόγων . Προφανώς είχε επηρεαστεί από την αρχαία ελληνική μυθολογία και ειδικά από τα λογικά-άλογα του Αχιλλέα , όπως τα περιγράφει ο Όμηρος . Με την ίδια έννοια , τα πουλιά είναι επίσης υπερφυσικά ζώα που συμβολίζουν την απόλυτη ελευθερία , τα όντα που ενώνουν την Γη με τον Ουρανό. Ήταν και αυτά για τους αρχαίους ψυχοπομπούς , που μετέφεραν τις ψυχές των νεκρών στο υπερπέραν . Άλλη μία γνωστή εμμονή του υπήρξε ο Κατακλυσμός . Είχε μελετήσει πολύ ότι αφορούσε σε αυτή τη βιβλική αφήγηση . Ο Κατακλυσμός του είχε γίνει εμμονή προς το τέλος της ζωής του . Ήταν ένα από τα πιο προσφιλή του θέματα . Πίστευε ότι το τέλος του κόσμου θα επέλθει με νέο κατακλυσμό. Για αυτό τον λόγο μελετούσε πολύ συχνά τις κινήσεις των υδάτων.
Ο L.D.V υπήρξε επίμονος και εξαιρετικά περίεργος άνθρωπος , ενώ το μυαλό του τριγύριζε σε δρόμους απροσπέλαστους για τον μέσο άνθρωπο . Ήταν φιλεύσπλαχνος με τον δικό του και ιδιαίτερο τρόπο . Συνήθιζε να επισκέπτεται το Νοσοκομείο Σάντα Μαρία Νοβέλα , όπου περιποιόταν τους αρρώστους και ιδιαίτερα αυτούς που βρισκόταν στο τέλος της ζωής τους . Ο θάνατός του υπήρξε το ίδιο περίεργος με τη ζωή του . Ήξερε ακριβώς την ημερομηνία του τέλους του από καιρό πριν και έτσι ετοίμασε τη διαθήκη του και τακτοποίησε όλες τις εκκρεμότητές του . Επίσης ολοκλήρωσε πολλά από τα έργα του , τα οποία είχε αφήσει για χρόνια ημιτελή .

----------------------------------------------------------
Τζοκόντα : Το πιο διάσημο , πιο τέλειο και πιο μεταφυσικό του L.D.V . Ο ζωγράφος δούλευε τη Μόνα Λίζα έως το τέλος της ζωής του και τελικά αρνήθηκε να την παραδώσει σε αυτόν που την παρήγγειλε . Ο Φρόϊντ είχε δηλώσει πως στο πρόσωπό της διακρίνει την ιδανική μητέρα . Ακόμη και σήμερα οι ερευνητές αναζητούν το μεντέλο που πόζαρε για τη δημιουργία της Τζοκόντα . Ο Βεντούρι την ταυτίζει με την Κονστάντσα ντ΄ Αβάλο  , άλλοι την θέλουν έγγυο , αλλά οι περισσότεροι κριτικοί την ταυτίζουν με την Μόνα Λίζα , σύζυγο του Τραπεζίτη Τζοκόντο.  Ωστόσο οι πιο μυημένοι στη σκέψη του LDV γνωρίζουν ότι η Τζοκόντα είναι ο ίδιος ο Leonardo  στην ανδρόγυνη μορφή του, σύμφωνα με τα αλχημικά πρότυπα . Είναι παράξενο ότι η Τζοκόντα δεν φορά κανένα κόσμημα , κάτι αδιανόητο για μια γυναίκα της εποχής . Τα μαλλιά της υψώνονται στον άνεμο και τα ρούχα της κινούνται όπως τα σύννεφα στα σχέδιά του για τον Κατακλυσμό. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αριθμολογική ερμηνεία του πίνακα : Mona Lisa = Sol + Anima . Ο τίτλος του έργου παρουσιάζει τον Ήλιο sol και την Σελήνη Anima , δύο βασικά σύμβολα δύο αντιθέτων δυνάμεων που ενώνονται σε ένα αλχημικό ερμαφρόδιτο .
Με την μέθοδο της gematica , μορφή αριθμοσοφίας , αν χρησιμοποιήσουμε τον απλό λατινικό κώδικα των αριθμών στους οποίους αντιστοιχεί κάθε γράμμα και υπολογίσουμε τον διάσημο τίτλο του πίνακα θα πάρουμε τον αριθμό 84. 
Mona Lisa = (13+15 + 14 + 1 ) + ( 12 + 9 + 19 + 1 ) = 84
Αν υπολογίσουμε το όνομα Leonardo , καταλήγουμε πάλι στον αριθμό 84 , γεγονός που ενισχύει την άποψη ότι στην ουσία πρόκειται για προσωπογραφία του Leonardo στην ανδρόγυνη μορφή του .
Leonardo = 12 + 5 + 15 + 14 + 1 + 18 + 4 +15 = 84

και βέβαια πίσω από το όνομα της MONA LISA = AMON  L' ISA κρύβεται κωδικοποιημένος ο ΑΜΜΩΝ - ΔΙΑΣ και η ΑΘΗΝΑ - ΙΣΙΔΑ 

-------------

VIRGIN OF THE ROCKS - ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ


VIRGIN OF THE ROCKS - ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ
αντίγραφο - στο αντίγραφο που βρίσκεται στην National Gallerry διαπιστώθηκε ότι η γεωμετρία του πίνακα στηρίζεται σε ένα μικρό άσπρο λουλούδι που βρίσκεται στο βάθος του πίνακα . Τα πέταλα του λουλουδιού έγερναν αφύσικα προς τα πίσω για να φανεί ένας υπερφυσικός όρθιος στήμονας . Στο λουλούδι αυτό αναγνωρίστηκε το fleur de lix της Μυστικής Γνώσης . Και οι δύο πίνακες φιλοξενούσαν έναν αφύσικο φαλλικό βράχο κάτω από ένα δεύτερο τριγωνικό . Ο David Wood συνέδεσε το φαλλικό βράχο με την Αιγύπτια Νέφθυ , θεά της Εστίας . Όταν έβαλε δύο διαφανή αντίγραφα των πινάκων τον ένα επάνω στον άλλο , διαπίστωσε ένα σκόπιμο κενό στο επάνω μέρος , στο οποίο αναγνώρισε το τόξο της Νουτ , της Ιερής Γεωμετρίας της Ρέννες . Το σύμβολο του fleur de lis που υιοθετήθηκε από της Μυστικιστές της Ευρώπης , που θεωρείται μοτίβο μεγάλης αξίας που προέρχεται από την Αίγυπτο και συμβολίζει την Ζωή και την Ανάσταση . Τα μοτίβα του Κυκλαδικού και του Μινωικού πολιτισμού δείχνουν , ότι οι ρίζες φτάνουν μέχρι την Ατλαντίδα του Πλάτωνα , τον ελληνικό κρίνο , το σύμβολο του Σείριου . 
ΑΑααττο
Δημοσίευση σχολίου