Translate

Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2013

Η ΠΑΛΛΑΣ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ

Η Αθηνά ήταν κόρη του Διός και της Μήτιδος , την πρώτη γυναίκα του Διός , Τιτανίδα . Στην Θεογονία του Ησίοδου υπάρχουν διάφορες διηγήσεις για την γέννηση της Αθηνάς . Μία από αυτές είναι ότι στην γέννα της Αθηνάς βοήθησε ο Ήφαιστος ή ο Παλλαμάων ( ένα άλλο όνομα του Ηφαίστου ) χτυπώντας τον Δία στο κεφάλι με ένα δίκοπο τσε κούρι . Από το κεφάλι του Δία ξεπήδησε η Παλλάς Αθηνά . Έβγαλε τέτοια πολεμική κραυγή , που κι ο ουρανός τρόμαξε μαζί με την μάνα Γαία  . Φορούσε πανοπλία από γυαλιστερό χρυσάφι όταν γεννήθηκε η Αθηνά από το κεφάλι του πατέρα της . Όταν εμφανίστηκε φοβήθηκαν όλοι οι αθάνατοι , καθώς στάθηκε μπροστά στον Δία με την αιγίδα ξεπηδώντας από το αθάνατο κεφάλι του ,πάλλοντας το ακόντιό της. Ο μεγάλος Όλυμπος συγκλονίσθηκε δυνατά κάτω από το βάρος της Γλαυκώπιδος Αθηνάς . Η Γαία έτρεμε ολόκληρη και η θάλασσα μανιασμένη φούσκωσε ταράζοντας τα κύματά της. Πάνω στις ακτές χτυπούσαν τα κύματα με μανία ,και για πολύ καιρό ο θαυμαστός γυιός του Υπερίονος , ακινητοποιούσε το άρμα του Ήλιου , ώσπου η Παλλάς Αθηνά κατέβασε τα θεϊκά όπλα από τους αθάνατους ώμους . Τότε χάρηκε ο Ζεύς ο Θεός της σοφής συμβουλής.
Η Μήτις ήταν, κατά τον Ησίοδο , κόρη του Ωκεανού και της Τηθύος και πρώτη σύζυγος του Δία . Κατά τον Ακουσίλαο, η Μήτις γεννήθηκε μαζί με τον Έρωτα και τον Αιθέρα , από την ένωση του Ερέβους και της Νύχτα , που προήλθαν από το Χάος. 
Η Αθηνά το δεύτερο μέλος της νέας Αγίας τριάδος , μόλις γεννήθηκε . 
Ποία ήταν η πρώτη Τριάδα ; 
Ποία ήταν το πρώτο μέλος της νέας Αγίας Τριάδος ;

Η πρώτη  αρχέγονη τριάδα ήταν ο ΟΥΡΑΝΟΣ - ο ΚΡΟΝΟΣ και ο ζευγνύων τις δύο αρχέγονες αυτές δυνάμεις ο ΖΕΥΣ. Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ όμως μεταφέρει την γνώση στους ανθρώπους πάνω στην Γαία . Η εξέλιξη αυτή αναγκάζει τις αρχέγονες αυτές δυνάμεις να εξελιχθούν και οι ίδιες .  Κυοφορείται λοιπόν μία νέα Αγία Τριάδα που σταδιακά θα αντικαταστήσει τις παλαιές δυνάμεις και θα δώσουν χέρι βοηθείας στις νέες εξελιγμένες οντότητες Ελέω Προμηθέως. Η πρώτη της νέας Τριάδος ήταν ήδη γνωστή η ΔΗΜΗΤΡΑ ή ΔΗΜΗΤΗΡ  αδελφή του Διός. 
Η Δήμητρα ήταν κόρη του Κρόνου  και της Ρέας . Αδερφή της Ήρας, της Εστίας, του Δία και του Ποσειδώνα .
Το δεύτερο μέλος της Αγίας Τριάδος , μόλις γεννήθηκε . Η ΠΑΛΛΑΔΑ ΑΘΗΝΑ .
Το τρίτο μέλος που έμελλε να συμπληρώσει την νέα Αγία Τριάδα , ήταν φυσικά ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ . Γιός του Διός και της θνητής Σεμέλης. Κόρης του Κάδμου .  Η νέα αυτή Τριάδα , δώρο των αρχέγονων δυνάμεων στον άνθρωπο . 
Συμβολίζουν , σηματοδοτούν και νοηματοδοτούν στον νέο άνθρωπο. 
Η ΔΗΜΗΤΗΡ συμβολίζει την σωματική ακεραιότητα ,που χρειάζεται ο νέος άνθρωπος . Τα δημητριακά , αναγκαία για την ανάπτυξη . Ο σίτος ανάγκη της ΔΙΑ τροφής , και αποφυγή της ΚΡΕΑΤΟΦΑΓΙΑΣ  (ΑΠΟΚΡΕΩ) , του πρωτόγονου ανθρώπου , θα ήταν το βασικό συστατικό της νέας εποχής . Βέβαια δεν ήταν ο σημερινός σίτος αλλά η ΖΕΑ ή ΤΖΙΑ ή DINKEL . Ο σημερινός σίτος ήταν μάλλον τροφή για τα ΖΩΑ και κυρίως για τα άλογα (σανό) που ήταν και το κύριο μεταφορικό μέσο της εποχής . Οι άνθρωποι εσιτίζοντο στην πόλη , δημοσία δαπάνη στο πρυτανείο . Στην Αγγλική γλώσσα , παρέμεινε ένεκα τούτου ως city η πόλη  και citizen ο πολίτης. 
Η ΑΘΗΝΑ συμβολίζει την ΣΟΦΙΑ , τον ΝΟΥ  που χρειάζεται ο νέος άνθρωπος. Βασικό συστατικό του νέου ανθρώπου η ΕΛΑΙΑ . Το έλαιο είναι βασικό συστατικό των εγκεφαλικών συνάψεων του νέου ανθρώπου .  Το προσωνύμιο ΠΑΛΛΑΣ που της εδόθει τονιζόταν και κλεινόταν ελεύθερα . Όταν ήταν αρσενικό ,δήλωνε ένα δυνατό παλληκάρι . Η λέξη παλληκάρι παράγεται από το παλλάς και το κούρος , δηλαδή παλλόμενος κούρος , με την έννοια του αεικίνητου αθλητή ,κατ΄ επέκταση του ήρωα . Επίσης υπάρχει η άλλη ερμηνεία ότι επειδή το όνομα ΑΘΗΝΑ είναι πρωτο Ελληνικό το συνοδεύει συχνά η προσωνυμία Παλλάς . Η λέξη είναι ελληνική και σημαίνει νέα κόρη . Σχετίζεται με το πάλλαξ , το παλλακίς και το νεοελληνικό παλληκάρι και κατά την άποψη αυτήν δεν έχει σχέση με το ρήμα πάλλω ή πάλλομαι. Όταν ήταν θηλυκό ,δήλωνε μια δυνατή παρθένα. Η αρσενική Παλλάς ήταν ένα αγριωπό ,πολύ πολεμικό και αρρενωπό ομοίωμα της Θεάς Παλλάδος .

Ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ το τρίτο μέλος και νεώτερο της Αγίας Τριάδος ήρθε να την συμπληρώσει , ως αναγκαία συνθήκη. Συμβολίζει την ψυχή του νέου ανθρώπου . Βασικό συστατικό της ψυχής ο οίνος και η άμπελος . Με άλλα λόγια συμβολίζει το νόημα ύπαρξης στον νέο άνθρωπο. Ο οίνος αραιώνει το αίμα , στο σώμα του ανθρώπου και από κλειστό και εσωστρεφή τον μετατρέπει σε ανοικτό και εξωστρεφή . Με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να απαλλύνει τον ψυχικό του πόνο , που τον καταπονεί και τον σκοτώνει σε μικρή ηλικία και τον δίνει περισσότερο χρόνο για να μπορέσει να αναπτύξει και τα πνευματικά χαρίσματα. Με την γιορτή των ΑΠΟΚΡΕΩΝ διασκεδάζει και χαλαρώνει από την καθημερινή μέριμνα του βίου του. Με του αθλητικούς αγώνες στεφανώνεται με τον κλάδο ελαίας , θέτοντας υψηλούς στόχους ύπαρξης και διάκρισης  και όχι μόνο στόχους επιβίωσης .

Αυτά ήταν τα δώρα των Θεών στον νέο άνθρωπο για την νέα εποχή , που ανέτελλε ένεκα του ΠΡΟΜΗΘΕΑ .
Βέβαια το κυριότερο δώρο  των Θεών , ήταν η Ελληνική γλώσσα . Αλλά για να γίνει κατανοητή ( και η συγκράτηση των 72 κλίσεων ενός και μόνο ρήματος )  , η γλώσσα των Θεών χρειάζονται , οι ανωτέρω τρεις συνθήκες να το θυμίζουν . Η Δήμητρα με τον σίτο , η Αθηνά με την ελαία και ο Διόνυσος με τον οίνο. Μία υγιεινή Διατροφή και αποφυγή της Κρεατοφαγίας . 


Δημοσίευση σχολίου