Translate

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ '' ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ''

ΜΑΛΒΙΝΑ ΚΑΙ ΡΕΜΠΩ 


Λένε ότι ο Έλληνας έχει χοντρό σεξουαλικό πρόβλημα. 
Σιγά μην έχει πρόβλημα. 

Απλά εκδικείται ο άνθρωπος και δικαίως . 

Όχι , θα καθόταν να πηδήξει κι από πάνω, μετά τη διπλοαπασχόληση , την γκρίνια , την αφαίμαξη , τα ρόλεϊ και τη ρόμπα . 

Δώστε στον άρρωστο μια γυναίκα , που να την γουστάρει και να μην την βλέπει ως δήμιο , και σας λέω για πότε παίρνει τα πάνω του ...

Αλλά δεν είναι μόνο οι σεξολόγοι που δεν καταλαβαίνουν Χριστό σχετικά με το ποιός έχει το πρόβλημα , ο ιθαγενής ή η ρόμπα. 
Είναι και οι Μουζαχεντίν των μίντια , που έχουν ένα άλυτο και σαφώς σεξουαλικό πρόβλημα με το στίλ και με το μοντέρνο. Το μεταμοντέρνο , να μην το κάνω θέμα. Φταίει που τα έντυπα με στίλ είναι τόσο σπάνια , όσο και οι γυναίκες χωρίς ρομπίτσα και σοσόνι. Μέχρι να βολευτούν , ας παρηγορηθούν με την ατάκα του Ρεμπώ : 
Πρέπει να είσαι απόλυτα μοντέρνος
Ο πατέρας Μ.Κ λέει πως η ιστορική παρακμή του κομμουνιστικού κόμματος επισφραγίσθηκε , μόλις το κόμμα βρέθηκε παντού εκτός μόδας.
Η επιθυμία να είσαι απόλυτα μοντέρνος είναι ένα αρχέτυπο. Δεν υπάρχει κανένας που να μην καίγεται από πόθο να είναι μέσα στη μόδα . 
Ο αντιμοντερνισμός είναι η μόδα της εποχής . Αν το κιτς είναι η συγκάλυψη του ψεύδους , τότε οι κιτσάτοι αντιμοντερνιστές έχουν να τραβήξουν χοντρό ζόρι μέχρι να μας έρθουν τα νεότερα.

-----------------------------
Αυτό ήταν το σχόλιο της ανυπέρβλητης Μαλβίνας Κάραλη , για το τι σημαίνει  '' Μοντέρνο '' . Η Μαλβίνα σπούδασε στην Γαλλία κοντά στον Κώστα Αξελό και σίγουρα επηρεάστηκε από την σκέψη του. Σήμερα με την δικτατορία των ΜΜΕ στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης , '' μοντέρνο '' είναι ότι παίζεται και είναι στην επικαιρότητα. Ότι αποκλείεται από την επικαιρότητα , ακόμη και για λόγους σκοπιμότητας , πεθαίνει , από ασφυξία και ακινησία. Θάνατος είναι ότι δεν κινείται. Ακόμη και η αρνητική δημοσιότητα ,σημαίνει ζωή , ''ύπαρξη''  . Αν θέλεις να σκοτώσεις κάποιον ή κάποια ή κάτι (ιδέα) , απλώς αγνόησέ το... Ρίξτο στον καιάδα της λήθης . Μοντέρνο , τελικά μπορούμε να πούμε είναι , ότι είναι στην επικαιρότητα . Η πραγματικότητα είναι το αποτέλεσμα όλων των διεργασιών , είναι το ''λάδι '' της μυλόπετρας  που συνθλίβει τον καρπό της ελιάς . Όλοι μας αποτελούμε τον καρπό που μπαίνουμε στην χοάνη . Είναι βέβαιο όποιος δεν συμμετέχει στην χοάνη , δεν συμμετέχει και στο αποτέλεσμα . Με άλλα λόγια όποιος δεν συμμετέχει στα ''κοινά'' , δεν συμμετέχει και στις εξελίξεις . Όλα γίνονται , εν τη απουσία του . Και όταν όλα είναι πλέον διαμορφωμένα , διαμαρτύρεται γιατί το αποτέλεσμα δεν τον εκφράζει. Τότε και ενώ όλα έχουν διαμορφωθεί , γίνεται πολέμιος του αποτελέσματος δηλαδή αντι-μοντέρνος σε πρώτη φάση και δευτερευόντως μετα-μοντέρνος που σημαίνει προσπαθεί να επιβάλει την δική του άποψη κόντρα στην επικρατούσα . Το μετα-μοντέρνο είναι συνήθως ποιο σοφιστικέ , ποιο προωθημένο , περισσότερο ποιοτικό αλλά όχι προς ευρεία κατανάλωση . Γιατί είναι ελιτίστικο και φυσικά ακριβό. Το μοντέρνο είναι η καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη δυνατή τιμή . Ο λόγος είναι όσο και αν δεν το πιστεύουμε ''ταξικός'' . Όλα βασίζονται στην οικονομική δυνατότητα της μεσαίας τάξης , προς κατανάλωση. Η μεσαία τάξη κουρασμένη συνήθως από τον κάματο της επιβίωσης στα καπιταλιστικά καθεστώτα θέλει να καταναλώσει υλικά αλλά και πνευματικά τρόφιμα , γρήγορα και καλής ποιότητας , όσο αυτό είναι δυνατόν , χωρίς και να το πολύ εξετάζει ... Ο χρόνος είναι χρήμα . Γρήγορο (fast) φαγητό , γρήγορο έρωτα , μουσικά σουξέ μιας βδομάδας , σκηνές στον σινεμά γρήγορα εναλλασόμενες . Το αργό τον κουράζει . Επειδή ο όγκος της πληροφόρησης είναι τεράστιος ,  ο εγκέφαλος προσπαθεί  να αξιολογήσει τα καλύτερα , δηλαδή να περιορίσει τον όγκο για να τα επεξεργαστεί καλύτερα . Θέλει λίγα λόγια και καλά . Το ρεζουμέ . Η μόδα δε , διαμορφώνεται αναλόγως . Φθηνό και καλό . Best value money can buy. Όταν το βιοτικό επίπεδο ανεβαίνει μια σκάλα , αντιστρόφως ανάλογα , συμβαίνει στην ταχύτητα . Το γρήγορο κατεβαίνει μια σκάλα. πχ το γρήγορο φαγητό (fast food) , γίνεται σπιτικό φαγητό με αγνά υλικά . Η μόδα μετατρέπει το ακρυλικό σε βαμβακέρο . Ο σινεμάς σε  αργόσυρτες σκηνές ,σοφιστικέ ... Υπάρχει χρόνος ,take your time... Μπορείς και να διαβάσεις ένα βιβλίο , βρε αδελφέ  ... relax , cool κλπ. To μοντέρνο σαφώς έχει και ταξικά χαρακτηριστικά . Το μοντέρνο συνδέεται άμεσα με την κουλτούρα ενός τόπου , δηλαδή με το μικρο κλίμα ενός τόπου και όχι με τον πολιτισμό που είναι διαχρονικός και παγκόσμιος . Σαν συμπέρασμα , μπορούμε να πούμε ότι το μοντέρνο είναι το προϊόν του Marketing  , που περιέχει την μαζικότητα για λόγους οικονομικούς. Ντυνόμαστε ομοιόμορφα , γιατί με αυτόν τον τρόπο οι βιομηχανίες ενδυμάτων παράγουν το ίδιο αντικείμενο σε μεγάλες ποσότητες και ως γνωστόν πέφτει το κόστος. Την πλύση εγκεφάλου αναλαμβάνουν τα ΜΜΕ με την διαφήμιση . Ότι δεν είναι για μαζική κατανάλωση τείνει να γίνει μετα-μοντέρνο. Στην ουσία το σύγχρονο Marketing προσπαθεί ,αν είναι δυνατόν , να πιάσει και αυτήν την ομάδα καταναλωτών , δηλαδή να τους γκρουπάρει , σε μια άλλη θεωρία που συνήθως έχουν μικρότερο όγκο αλλά μεγαλύτερη οικονομική δυνατότητα ...
Δηλαδή ότι δεν πωλείται , δεν είναι δυνατόν να γίνει ποτέ  μοντέρνο , μετα - μοντέρνο κάτι τέλος πάντων .
Ποιό ;
Η υγειηνή διατροφή που δεν καταναλώνει ...
Η κατανάλωση ,αυτή καθ΄εαυτή ... φαρμάκων  , ενδυμάτων , ταξειδίων αναψυχής , πολιτισμού  κλπ

παραπομπή ==>  ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Κώστας Αξελός ορίζει το ''Είναι'' , ως το Είναι εν τω γίγνεσθαι... Τίποτε δεν είναι σταθερό , όλα κινούνται ,διαμορφώνονται και εξελίσσονται . Παρελθόν , Παρών και Μέλλον είναι αυτή η στιγμή που ζούμε . Αυτό που επικρατεί είναι το λεγόμενο  ''σύγχρονο''  . Δηλαδή όλοι οι χρόνοι συμπιεσμένοι στο τώρα που είναι αέναο ... Όποιος δεν συμμετέχει στο τώρα , είναι εκτός χρόνου  . Άχρονος , όπως ο Αληθινός Θεός που φυσικά έρχεται από το Μέλλον και όχι από το παρελθόν , όπως οι 12 Θεοί του Ολύμπου που φυσικά είναι οντότητες και έρχονται από το παρελθόν  και την Προγονο λατρεία. Ο άνθρωπος συμπιεσμένος στις μυλόπετρες του ''σύγχρονου'' , διαμορφώνει το Είναι με ένα τέχνασμα ,ένα συμβιβασμό . Τι κάνει ; Το ένα μάτι κοιτά ''στην Σταθερότητα του Είναι'' αλλά με το άλλο κοιτά και στην ρευστότητα του ''γίγνεσθαι'' . Με άλλα λόγια αλληθωρίζει . Θέλει να μην αλλάξει τίποτα ,γιατί φοβάται το ρίσκο αλλά από την άλλη θέλει να τα αλλάξει και όλα. Υπάρχει μια σχιζοφρένεια που προσπαθεί να βάλει σε τάξη. Είναι αυτό που λέμε του καναπέ αλλά  έχει και το νου του σε αυτό που διαμορφώνεται κάθε μέρα , τις εξελίξεις , αυτό που παίζεται ... Γιατί δεν θέλει να μείνει απ΄έξω .