Translate

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

ΜΑΡΙΖΑ ΡΙΖΟΥ - ΠΑΝΩ ΑΠ΄ ΟΛΑ ... ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ




Μαρίζα Ρίζου: «Πάνω απ’ όλα...ψυχική υγεία!»

Αγαπά την ποπ πλευρά της τζαζ, συναναστρέφεται μόνο ανθρώπους που χαμογελούν και μόνη σκανδαλιά της είναι το φαγητό

Τα πράγματα με τη Μαρίζα Ρίζου είναι απλά. Ακούς τη μουσική της και αρχίζεις σιγά σιγά να χτυπάς ρυθμικά τα πόδια, μετά τα χέρια και στο τέλος, χωρίς να το έχεις πολυκαταλάβει, χορεύεις. Από την «Μπόσα νόβα του Ησαΐα» (διασκευή του ομώνυμου τραγουδιού του Φοίβου Δεληβοριά) στην «Αλλη ευτυχία» και από εκεί στο πρώτο της άλμπουμ με τίτλο «Γλυκό πρωί».

Τζαζ και σουίνγκ με ποπ ηχοχρώματα, ένας μουσικός πίνακας με πολλά χρώματα και ακόμη περισσότερα χαμόγελα. Περισσότερα στη ζωντανή εμφάνισή της στο Μουσείο Μπενάκη το Σάββατο 13 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Benaki Summer Festival. Η Μαρίζα Ρίζου είναι μια big band jazz ορχήστρα μόνη της. Γράφει, τραγουδάει και ονειρεύεται. Αλλά και οι επτά μουσικοί που τη συνοδεύουν υπόσχονται πολλή σουίνγκ και πολύ χορό.

- Ποια είσαι;
«Είμαι η Μαρίζα Ρίζου. Είμαι τραγουδίστρια, γράφω τα δικά μου κομμάτια, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα τραγουδούσα πολύ ευχάριστα και κομμάτια άλλων και αγαπάω πολύ την ποπ πλευρά της τζαζ. Μεγάλωσα - με πολλή αγάπη - στην Αθήνα. Με τη μουσική έμπλεξα από το σχολείο και από τότε ξεκίνησε ο κατήφορος με αυτόν τον έρωτα δίχως τέλος».

- Ποιοι είναι οι στόχοι σου μέσω της μουσικής;
«Στόχος μου είναι ένας: να έχω ψυχική υγεία κάνοντας κάτι που αγαπάω αληθινά, παρά τα στραβά και τα δύσκολά του. Η μουσική μού προσφέρει απλόχερα αυτή την ψυχική υγεία που γυρεύω».

- Σε μια τέτοια μαυρίλα που ζούμε όλοι πώς τα καταφέρνεις και η μουσική σου είναι τόσο χαρούμενη;
«Αρχικά έχω σταματήσει να βλέπω ειδήσεις. Ενημερώνομαι μέσω του Διαδικτύου. Επιλέγω να συναναστρέφομαι με ανθρώπους που έχουν θετική ενέργεια, είναι χαμογελαστοί ακόμη και όταν τα πράγματα είναι πολύ σκούρα και δεν είναι μίζεροι. Βέβαια, όπως όλοι μας, περνάω και τις μαύρες μου μέρες αλλά είναι λίγες ευτυχώς. Γενικά είναι συνειδητή επιλογή το να είμαι θετική και χαμογελαστή».

- Υπάρχει άραγε «Γλυκό πρωί»;
«Αμέ, δεν θέλεις πολλά. Λίγα δημητριακά, έναν καφέ, δυο-τρεις καλούς φίλους να γελάσεις, ένα γλαστράκι με βασιλικό στο τραπέζι του μπαλκονιού, ωραία μουσική και τον σκύλο σου που χαίρεται τόσο όταν σηκώνεσαι απ' το κρεβάτι, λες και έλειπες στο Ντουμπάι δέκα χρόνια και επιτέλους γύρισες!».

- Το σίγουρο είναι ότι δεν ζεις με τη μουσική. Με τι ασχολείσαι;
«Εχω σπουδάσει Επικοινωνία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στο παρελθόν έχω εργαστεί σε μεγάλη διαφημιστική εταιρεία και σε αλυσίδα βιβλιοπωλείων, ενώ από τον Νοέμβριο έχω την τύχη να είμαι μέλος μιας υπέροχης ομάδας ανθρώπων (μέσα στην οποία είναι και η πολύ καλή μου φίλη και συνάδελφος Μαριέττα Φαφούτη) η οποία δημιουργεί όμορφες μουσικές για διαφημίσεις».

- Η κρίση επηρεάζει το έργο σου;
«Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο φυσικά και με επηρεάζει. Αφουγκράζομαι το κλίμα της εποχής και ασχολούμαι και μουσικά με αυτό, δεν το αφήνω όμως να με καταπίνει. Μερικές φορές το καταφέρνει, αλλά το επόμενο λεπτό αναπνέω ξανά και συνεχίζω να προσπαθώ και να δουλεύω πολύ για όσα ονειρεύομαι. Θέλω να πιστεύω ότι καμία κρίση δεν μπορεί να στερήσει από έναν δουλευταρά και δημιουργικό άνθρωπο τα όνειρά του».

- Επόμενα σχέδια;
«Μετά το καλοκαίρι λέω να ξεκινήσω την προετοιμασία του δεύτερου δίσκου σε συνδυασμό με κάποια live φυσικά. Νιώθω πολύ ορεξάτη και έχω την αίσθηση ότι θα γίνουν πολλές και καλές συνεργασίες στον δίσκο αυτόν».

- Για να καταλάβω, ποια είναι η ευτυχία που έχουμε ώστε να... πάμε και σε μια άλλη;
«Η ευτυχία που έχουμε είναι αυτή που μας ορίζει κάποιος άλλος. Μας είπε ότι, αν έχουμε ακριβό αμάξι, σπίτια και σταθερή δουλειά (ακόμη κι αν αυτή δεν μας αρέσει), είμαστε ευτυχισμένοι. Και για λίγο μας έπεισε. Τώρα ο καθένας ορίζει τη δική του προσωπική ευτυχία. Για μένα μπορεί να είναι δυο-τρεις φίλοι, ένα κρασί των 5 ευρώ και μια παραλία. Για σένα κάτι άλλο. Είναι όμως μια άλλη ευτυχία. Είναι εκείνη που ορίσαμε μόνοι μας».

- Η μουσική και οι στίχοι σου δείχνουν ότι είσαι σκανδαλιάρα. Ποια είναι η μεγαλύτερη σκανδαλιά που έχεις κάνει;
«Μπα, καθόλου σκανδαλιάρα. Ούτε πίνω ούτε καπνίζω ούτε καν ξενυχτάω. Ψιλοξενέρωτη σαν να λέμε! Οι μόνες σκανδαλιές που κάνω είναι σε σχέση με το φαγητό. Οταν έχω καλό φαγητό μπροστά μου δεν σταματάω μέχρι να μη μου κάνει το παντελόνι».






Δεν υπάρχουν σχόλια: